A SZENT KERESZT OLTALMÁBA AJÁNLOTT BLOG. XVI. BENEDEK PÁPA ÉS ACKERMANN KÁLMÁN ATYA TISZTELETÉRE AJÁNLOTT BLOG.

2014. augusztus 3., vasárnap

Vasárnapi ÚJság


Megtörtént eset. Az áldozatok nevét direkt nem közöljük. Vigyázzon, mert nem ez volt az egyetlen ilyen eset!
Vasárnap a második szentmiséjére érkezik meg a plébános az öt misézőhely egyikén. Aznap még kettő vár rá, délután egy Szentségimádás. A sekrestye bejáratánál egy feketébe öltözött idősebb hölgy fogadja. Közli:
- Plébános úr! Én vagyok az, aki két misét kértem. Szeretném, ha....
Plébános úr a tűző napon (34 fok), a sekrestye lépcsőjénél, autója mellett állva, kénytelen volt közölni a jó szándékú Krisztus-hívővel, hogy nem fog vasárnap ezen a filián kettőt misézni. Hiszen a pap is ember, illetve korlátozott a szentmisék száma is.
A hölgy kifakadt, hogy bizony az ő gyerekei és unokái csak az adott vasárnapon érnek rá, és bizony van karonülő unoka is! Vegye figyelembe a plébános úr, hogy a család csak ekkor tud összejönni, és a nagypapa tiszteletére (bocsánat, lelki üdvéért) bemutatott misén  részt venni (beülni). 
Azután elkezdett csúnyán fenyegetőzni: 
- Végeztem az Egyházzal! Eddig rendesen fizettem az adót, majd megyek máshová! Végeztem! Többet nem fizetek!
Nos, kedves nénike! Ne is fizessen. Az Egyház nem szolgáltató-központ. Ha Önt hite arra indítja, hogy adok-kapok alapon álljon Istennel való kapcsolata és szentségi élete, ne is adjon. Még kardvirágot se Szent Vendel szobra elé... 
Gondoljuk végig a történetet kicsit másképp:
Felkeressük a helyi vasútállomás pénztárát, és közöljük: 
- Asszonyom! Indítsanak jövő vasárnap még egy vonatot a családomnak! Tudja, csak akkor érünk rá..., Ja, és büfékocsi legyen, mert éhesek leszünk. (...) Én fizetem az adót rendesen!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...