A SZENT KERESZT OLTALMÁBA AJÁNLOTT BLOG. XVI. BENEDEK PÁPA ÉS ACKERMANN KÁLMÁN ATYA TISZTELETÉRE AJÁNLOTT BLOG.

2012. szeptember 28., péntek

"Ne mondjon ilyet, mert félek" - egy hittanóra tapasztalatai



"Jézus kísérői közül az egyik kardjához kapott, kirántotta, a főpap szolgájára sújtott és levágta a fülét." (Mt 26,51)

Hittanórán az elmúlt napok eseményeiről és a következő vasárnap tartalmáról beszéltem a gimnazista korú fiataloknak. Ahhoz, amit leírok, egy előzmény is hozzátartozik. Az utcán találkoztam egy anyukával, aki megszólított, és közölte, hogy a gyereke nem akar vasárnap felolvasni a misén – a hittanórán megbíztam harmadmagával, hogy olvassa az egyik egyetemes könyörgést.
Nos, felvezettem a témát a fogalmak tisztázásával, hiszen az általános iskolai hittantanulmányokba nincs beépítve a fundamentális – kifejezetten. A jelenlévő fiatalok közül senki nem tudta, hogy miről beszélek, amikor az internetre felkerült iszlámellenes film körüli vitát hoztam fel. Így elmeséltem, hogy miről is van szó. Mi a film címe, lényege, és a muszlimok között miért váltotta ki azt, amit kiváltott. Beszéltünk az iszlám vallás sajátosságairól is.
A kérdésem az volt, hogy egy keresztény vajon megteszi-e azt, amit a muszlim? No, nem fegyverrel és nem vérre szomjasan, hanem például egy „szentségelő” embert az utcán vagy lakodalomban meg merünk-e szólítani?
Néhány hittanosban komoly kérdések merültek fel, és komoly félelmek is. Amikor XVI. Benedek pápát idéztem (a Világ világossága című interjúkötetben elmondottakat), akkor már egyértelművé vált számukra, hogy Európa bizony nem fog kiállni a keresztény értékek mellett, a jézusi hit mellett.
Mi hát a feladat? Hogyan tekintsünk előre, reménnyel telve? Igazán egyszerű a válasz: tartsunk ki Krisztus mellett, mert ő „az út, az igazság és az élet”. (J. Zs.)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...